INFORMACJA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW PROWADZĄCYCH SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
Informuje, że dnia 31 maja 2022 roku upływa termin opłaty II raty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Niedokonanie opłaty w/w podanym terminie spowoduje wygaśnięcie zezwolenia na podstawie art. 18 ust. 12 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (tekst jednolity Dz.U. 2021 poz. 1119) z zastrzeżeniem określonym w: w art. 18 ust. 12b. tj. „W przypadku, o którym mowa w ust. 12 pkt 5 lit. b, zezwolenie wygasa z upływem 30 dni od dnia upływu terminu dopełnienia obowiązku dokonania opłaty w wysokości określonej w art. 111 ust. 2 i 5, jeżeli przedsiębiorca w terminie 30 dni od dnia upływu terminu do dokonania czynności określonej w ust. 12 pkt 5 lit. b nie wniesie raty opłaty określonej w art. 111 ust. 2 albo 5, powiększonej o 30% tej opłaty.”
Zgodnie z art. 18. ust. 13 w/w ustawy przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z przyczyn określonych w ust. 12 pkt 5, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.
Hubert Witek
Kierownik Referatu Spraw Społecznych
i Działalności Gospodarczej
tel.81 8227681